Monday, January 05, 2009

စိတ္နဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ ကုိယ္နဲ႔စိတ္နဲ႔....ေမာ....ဒယ္....

စိတ္ကူးစီစဥ္ထားတာက ေရးထားတဲ့ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္တင္မလုိ႔။ဒါမဲ့ေမ့တတ္တဲ့ဒီအက်င့္က ျခစ္ထားတဲ့စာရြက္ေလးကုိမွေမ့ျဖစ္ေအာင္ ေမ့ရေသးတယ္။

ဒီေတာ့ အတင္းဆုိလဲဟုတ္၊အဖ်င္းဆုိလဲဟုတ္တဲ့ အေၾကာင္းေလးတစ္ခုပဲေျပာခဲ့ေတာ့မယ္ စိတ္ကူးတယ္.။။(ၾကားျဖတ္ေပါ့..ညေနမွတခါအားရင္ ရင္ဖ်က္ျပီး ေရးထားတဲ့ကဗ်ာတင္ေတာ့မယ္..ကုိင္း)

ဒီလုိပါ..။ျမန္မာျပည္က လူငယ္အမ်ိဳးသား(တခ်ိဳ႔)ေတြက (တခ်ိဳ႕ ဆုိေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္မ်ားေသာအေရအတြက္ျဖစ္ပါသည္။)
အမ်ိဳးသမီးထုတစ္ခုလံုးကုိ ကေလာ္ဆဲခ်င္စိတ္ေပါက္ေနတာ ၾကာၾကာခဲ့ျပီထင္ပါ့။
ဘာေၾကာင့္ဆုိ ဟုိတစ္ေလာက ကေလးကစားစရာအရုပ္နာမည္နဲ႔ HiP H0P သမားတစ္ေယာက္ရဲ့ Black ေခၚမလား သီခ်င္း ၃၊၄ ပုဒ္ထြက္လာပါတယ္။အားေပးလုိက္ၾကတာ...ေသာက္ေသာက္ကုိလဲပဲ..။အားရစရာၾကီးေပါ့။ဒါမဲ့ က်မၾကားရတဲ့ တစ္တြန္းတစ္စကတင္ကုိပဲ နားေတြ၊ပါးေတြပူထူသြားေအာင္ျဖစ္ရတဲ့အထိ ရွက္စရာအင္မတန္ေကာင္းတဲ့ စကားလံုးမ်ားနဲ႔ စီထားတဲ့ Hip Hop သီခ်င္းပါ။(ဟစ္ေဟာ့ပ္တဲ့၊သူတုိ႔က အဲ့လုိေျပာေတာ့လဲ ကုိယ္လဲအဲ့လုိပဲ ေျပာရတာေပါ့ :P )

သူက ကုိယ္ပုိင္ Single ေခြတစ္ေခြမွ မထြက္ရေသးဘူးလုိ႔လဲ သတင္းၾကားပါတယ္။ဒါမဲ့ သူငယ္က ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ (ေပါက္)ႏွင့္ေနပါျပီ။

ထြက္လာတဲ့သီခ်င္းေတြက အေမနဲ႔သား၊ေမာင္နဲ႔ ႏွမ၊အေဖနဲ႔ သမီး တူတူနားေထာင္ဖုိ႔အသာထား၊ျဖတ္သြားျဖတ္လာ ၾကားလုိ႔မွ မသင့္ေတာ္တဲ့၊ခ်က္ခ်င္းထြက္ေ၀းရာကုိ ထြက္ေျပးရေလာက္တဲ့ထိ ညစ္ညမ္းေသာ၊ေသးသိမ္ေသာ စကားလုံးမ်ား၊အသံုးအႏႈန္းမ်ားနဲ႔ သီခ်င္းေတြ ထြက္လာတာပါ။ညစ္ပတ္တဲ့ သူ႔စကားလုံးေတြကုိေပၚလြင္ေအာင္ ေဖာ္ညႊန္းဖုိ႔ က်မမွာစကားလုံးမရွိပါ။
သုိ႔ေသာ္ ေသခ်ာတာကေတာ့ မိန္းကေလးထုကုိ ဆဲထားတာနဲ႔ ဘာမွမထူးပါဘူး။သူတုိ႔အရပ္နဲ႔ သူတုိ႔ဇတ္နဲ႔ဆုိေပမင့္ နားေထာင္သူေတြသည္ ျပည္သူလုထုပါ။လူ႔အလႊာေပါင္းစံုကပါ။သုိ႔ကလုိ လူအလႊာေပါင္းစံုက လူေတြလုိက္ဆုိေတာ့ ဘာျဖစ္လာသလဲ။လူ႔အလႊာေပါင္းစံုရဲ့ပါးစပ္ထဲ အဲ့သီခ်င္းေတြ၊အဲ့ဒိစကားလံုးေတြေရာက္လာပါတယ္။အဆုိးဆံုးကေတာ့ အမွား၊အမွန္ ေသခ်ာမဆန္းစစ္ႏုိင္ေသးတဲ့ အသက္4ႏွစ္၊5 ႏွစ္အရြယ္ စကားေျပာတတ္စကေလးအရြယ္ထိ အဲ့စကားလံုးေတြေရာက္ကုန္ပါတယ္။ယုိသူမရွက္ ျမင္သူရွက္ပါ။ၾကားရတဲ့ သူက ဟဲ့နင့္ပါးစပ္ခုပိတ္လုိက္စမ္း၊ေနာက္တစ္ခါနင္အဲ့ဒါမ်ိဳး ဆုိရဲဆုိၾကည့္ ငါနဲ႔ေတြ႕မယ္ လုိ႔အထိ တားဆီးပိတ္ပင္မိတယ္၊(တားျမစ္ပိတ္ပင္ဆုိတာကုိ ေလသံေလးေတာင္ က်မမၾကားခ်င္ေပမယ့္)
ဒါေပမယ့္ က်မအိမ္ေကာင္ေလးက ေနာက္ထပ္ထပ္ဆုိပါတယ္။သူလဲ ရြတ္စရွိေတာ့ ခ်က္ခ်င္းရပ္မရဘူးထင္ရဲ့။ဒီတစ္ခါေတာ့ မနာနာေအာင္ အရင့္သီးဆံုးစကားလံုးေရြးျပီး ေျပာပစ္လုိက္တယ္။ဟဲ့ နင့္မလဲ အစ္မေတြ၊ႏွမေတြရွိတယ္မလား၊ဘာလုိ႔ အဲ့ဒါၾကီးကုိနင္ရြတ္ေနတာလဲ။နင္မရွက္တတ္ဘူးလား...ဟင္..ဆုိေတာ့၊အာာာာာာာာ..မၾကီးဖုိးဒီကလဲ မရြတ္ေတာ့ဘူးဆုိျပီး ေအာင့္သက္သက္မ်က္နွာနဲ႔...။

တကယ္ကုိပဲ စကားေျပာတတ္စအရြယ္၊သီခ်င္းေတြကုိလုိက္ရြတ္တတ္တဲ့အရြယ္ကေလးေတြကစျပီး အသက္ 15 ႏွစ္ေလာက္၊သုိ႔မဟုတ္ အခ်ိဳ႕ေသာအသက္ ၁၈ႏွစ္ေအာက္လူငယ္ေတြကသူတုိ႔ေတြရဲ့ပရိတ္သတ္ေတြပါ။ေရေရလည္လည္အားေပးတာပါ။
က်မတုိ႔ သီခ်င္းကုိရူးသြပ္ခံုမင္တာထက္ အမ်ားၾကီးရင့္တဲ့ ရူးသြပ္မႈမ်ိဳးနဲ႔ သူတုိ႔က Hip Hop ကုိရင္ခုန္ၾကတဲ့လူငယ္ေတြပါ။

အဲ့ဒိ ပရိတ္သတ္ထုေရွ႔မွာ Represent လုပ္ျပီးရပ္ေနတဲ့ အႏုပညာရွင္နာမည္ခံထားသူတစ္ေယာက္ဟာ ဖရုႆ၀ါစာကုိ ပါးစပ္ကတရပ္စပ္ထြက္လာတာဟာ က်မအတြက္မယံုၾကည္ႏုိင္ေသာ အမွန္တရားေတြပါပဲ။ဒိထက္ပုိမွန္ျပီး ပုိေၾကာက္စရာေကာင္းတာက လူငယ္ထုတစ္ရပ္လံုးက သူ႔သီခ်င္းေတြကုိအားရပါးရ လုိက္ဆုိ၊လုိက္ရြတ္ေနၾကတာပါပဲ။ေရွ႕ကေခါင္းေဆာင္ျပီး ဆဲမယ့္သူ၊မရွိေသးေတာ့ ဆဲမယ့္သူလဲ ထြက္လာေရာ အားကုိးတၾကီးနဲ႔ ဦးညႊတ္ျပီး လုိက္ဆဲၾကေတာ့ပါပဲ။

သူကေတာ့ သီခ်င္းလုပ္ဆုိတာပါ။လူထုၾကားထဲေရာက္လာေတာ့ ဒါဟာ ဆဲဆုိေနတာနဲ႔ တူတူပါပဲ။

ဆရာသုေမာင္ေရးတဲ့စာတစ္ပုဒ္ထဲမွာ ဆရာ့အေမ အေမညိဳက သူ႔သားကုိ ေ_ာက္ေျပာလုိ႔ ဟဲ့ သားရယ္နင့္မလဲ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ့ပစၥည္းကုိမ်ား ကုိယ့္ပါးစပ္ထဲထည့္ေျပာရတယ္လုိ႔ဟယ္....တဲ့။အဲ့ဒိကထဲက က်ေနာ္လဲေျပာခါနီးတုိင္းတစ္မ်ိဳးၾကီးျဖစ္ေနေတာ့တာပဲတဲ့...။(ဖတ္ဖူးတာပါ။စာလံုးက် မွားေကာင္းမွားႏုိင္ေပမယ့္ သေဘာတရားကေတာ့ မလြဲေလာက္ဘူးလုိ႔ထင္ပါတယ္။)

ဆုိေတာ့ ဒီသီခ်င္းသာအေမညိဳရွိေသးလုိ႔ ၾကားခဲ့ရင္ ဘာေလာက္ေတာင္ စိတ္ဆင္းရဲလိမ့္မလဲမသိပါ။အေမညိဳမွ မဟုတ္ပါ။အေမတုိင္း ၾကားလုိက္ရရင္ ၾကက္သီးတျဖန္ျဖန္းထေလာက္တဲ့အထိ စကားလံုးေတြပါ။

ကုိယ့္ဖန္တီးမႈသည္ အဆိပ္ျဖစ္ေနတာလား၊အားျဖစ္ေစတာလား ဆုိတာေလာက္ေတာ့ သတိခ်ပ္သင့္သည္ဟု ထင္ပါသည္။


(မွတ္ခ်က္၊ေ၀ဖန္ေရးသည္ ကိုယ္ၾကိဳက္တာ၊မၾကိဳက္တာကုိေျပာျခင္းမဟုတ္လုိ႔ ၾကားဖူးနား၀ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။ဒီစာသည္ က်မၾကိဳက္ျခင္း၊မၾကိဳက္ျခင္းမ်ားႏွင့္ မပတ္သက္၊မႏွီးႏႊယ္ပါ။ရင္ေမာ၊ရင္နာလြန္းသျဖင့္ ရင္ဖြင့္ျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ေနာက္ျပီးသည္းခံဖတ္ေပးၾကတဲ့ ဘေလာဂ့္ရပ္မွ အစ္ကုိ၊အစ္မေမာင္ႏွမမ်ားကုိ ေက်းဇူးလဲတင္ေတာင္းလဲပန္ပါသည္။ဘာေၾကာင့္ဆုိေတာ့ ေက်ာင္းေျပးတဲ့သူေတြကုိဆူေနတဲ့ ဆရာရဲ့စကားသံကုိ ေက်ာင္းလဲတက္ရဲ့နဲ႔ ၾကိတ္မွိတ္သည္းခံျပီးနားေထာင္ေနရသလုိ ျဖစ္ေနျပီလုိ႔ ေရးျပီးမွေတြးမိလုိ႔ပါ)

16 Responses to “စိတ္နဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ ကုိယ္နဲ႔စိတ္နဲ႔....ေမာ....ဒယ္....”

ATN said...

အဲ သီခ်င္းထဲက တပုဒ္ ထင္တယ္ (သီခ်င္းလို႕ေတာ့ မေျပာခ်င္ပါ) တေယာက္က အကုိ႕ကို ေမးလ္ထဲမွာ ပို႕လာလို႕ နားေထာင္ၾကည့္တယ္... အင္း... အစပိုင္းမွာတင္... ရပ္လိုက္ရတယ္... သီခ်င္းတပုဒ္လံုးဆံုးေအာင္ နားမေထာင္ မိခဲ့ဘူး... သီခ်င္းနံမည္ကိုကလည္း (----က္----န္း) ဆိုပဲ... (တေခ်ာင္းငင္ကို ျဖဳတ္ထားပါတယ္)

အဲ အဆိုေတာ္ဆိုတဲ့ ေကာင္ဟာ သူ႕ အေမအေၾကာင္းမ်ား ေျပာေနေလသလားေတာင္ အျမင္ ကပ္ကပ္နဲ႕ ေတြးလိုက္မိေသးတယ္...

အေသးစိပ္နဲ႕ ေသေသခ်ာခ်ာ ေျပာရရင္ေတာ့ HipHop ရဲ႕ သမိုင္းကို ေျမလွန္သင့္တယ္ေလ... ဒါမဲ့ ခု ဒီမွာေတာ့ မေျပာေတာ့ပါဘူး... ေျပာလည္း မေျပာခ်င္ဘူး...

အားလံုးကို လိုက္ အတုယူေနတာကေတာ့ စိတ္မေကာင္းစရာပါ...

ဒီက HipHop ဆရာၾကီးေတြအားလံုးလိုလိုက မူးယစ္ေဆး၀ါး(drugs)၊ လူဆိုးဂိုဏ္း(gangs)၊ မိန္းမ (women)၊ ေသနတ္ (guns)၊ ပက္ပက္စက္စက္ ဆဲေရးတိုင္းထြာမႈ (cursing, dirty words) - အဲဒါေတြနဲ႕ မကင္းၾကဘူးေလ... သီခ်င္းထဲမွာကို အဲဒါေတြနဲ႕ ကင္းရင္လည္း ဘယ္သူကမွ ဆရာၾကီးစာရင္းထဲ မထည့္ဘူး... (အ၀တ္အစားေတြ အေၾကာင္းကို မေျပာလိုပါ)

HipHop ကို music လို႕ လက္ခံရင္လည္း musical style ကိုပဲ ယူသင့္ပါတယ္... ခုေတာ့ အားလံုး ဒီ ဆရာၾကီးေတြ လုပ္သလို လိုက္လုပ္ေနၾကရင္ေတာ့ ...

ငရဲပန္းေတြ ပြင့္ေနျပီလို႕ပဲ ေျပာပါရေစေတာ့... ညီမေရ႕...

စိတ္ကုန္တယ္... း(

:P said...

သည္းခံျပီးဖတ္တာမဟုတ္ပါ...
ေက်ေက်နပ္နပ္နဲ႕ ေထာက္ခံျပီး ဖတ္သြားပါတယ္....
အားလံုးကို မဆိုလိုခ်င္ေသာ္လည္း Hip Hop သီခ်င္း
အေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ စာသားေတြကို စိတ္ပ်က္ေနခဲ့ရတာၾကာပါျပီ...
**ဆရာသုေမာင္ရဲ႕စာကို ကြ်န္မလည္း ဖတ္ဖူးတယ္..
ဟုတ္ပါတယ္..mirror ေဖာ္ျပထားတဲ့အတိုင္းပါပဲ..."

Anonymous said...

ေမရာ ေရ့ ငါလည္း အဲ့သီခ်င္း ညီေလးတစ္ေယာက္ပို႔ေပးလို႔နားေထာင္လိုက္ရတယ္
ထင္တာက အင္တာနက္မွာပဲ ပ်ံ႕ေနျပီး ျပည္တြင္းမွာေတာ့မရဘူးလားလို႔ ဆိုထားတာကေတာ့ ေတာ္၂ရိုင္းမွန္းသိတယ္ ။ သီခ်င္းနာမည္ကိုက ဆဲထားသလိုၾကီး ပထမနားေထာင္ေနတာဟုတ္သလိုလိုနဲ႔ေနာက္က်မွ ဒါၾကီးကဆဲေနပါ္လားလို႔ အ့ံၾသသြားတယ္။ HipHop ဆိုတာ အလကားပါ ငါကေတာ့ ပစ္ပစ္ႏွစ္ႏွစ္ေ၀ဖန္ရရင္ ဒါ ဂီတကိုိ ဖ်က္ဆီးေနတဲ ့ သတၱ၀ါေတြလို႔ပဲေျပာခ်င္တယ္ ။ အားလံုးကိုခံစားတက္ေပမယ့္ ဒီလို အေရးသားေတြနဲ႔ သီခ်င္းမ်ိဳးကိုေတာ့ စိတ္ကုန္မိတာ အမွန္ပဲ သူတို႔အျပင္မွာ ေပါက္ကြဲေနတာေတြကို ပရိသတ္ဆီမွာ လာဖြင့္ခ်ေနတာ လာဆဲတာလို႔ပဲ ခံယူတယ္ ။ သီခ်င္းေရတဲ့သူကလည္းေပါက္ရ “ေတာင္ၾကီး ခ်ယ္ရီေျမ” က “ဘာဘူ”ဆိုထားတဲ့ သီခ်င္းဆိုကြာ “အက္စ္အမ္ မွာဆုရတုန္းက ငါ့ကိုေမ့တာ ဒီ ၃ ေယာက္ပဲ” ဆိုတာလည္း စဥ္းစားၾကည့္ရင္ သူတို႔ ျပႆနာကို အရွက္မရွိပဲ ခ်ျပေနတာပဲ ။ စို္င္းစုိငး္ သီခ်င္းေတြလည္း အစပိုင္းက ဟုတ္မလုိလိုနဲ႔ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ အလကားပါ အိုးေလး လႈပ္ပါေဟ့ ဆိုတာလည္း ျမန္မာ အယူဆနဲ႔ဆို ရိုင္းတာပဲ ။ ငါေတာ့ Hip Hop ဆိုတာ ကိုယ့္ကိုိ ရန္လာျဖစ္ျပ လာဆဲျပေနတယ္ထင္လို႔ နားကိုမေထာင္ဘူးး ။ ဒါမ်ိဳးက်ေတာ့ ဂီတ အစည္းရံူးက မပယ္ဘူးတဲ့လားး ေသေနလားမသိ စိတ္ကုန္တယ္ ဘာမွကိုစိတ္တ္ိုင္းမက် ။

(ဟဲဟဲ ေရာေယာင္ျပီးေတာ့ လာေပါက္ကြဲတာ အဲ့တာ နင္ အစေဖာ္လို႕ ငါနဲ႔ဆိုင္ဘူးး :P )

သိရ ၾကားရတာ စိတ္ညစ္စရာပါလား ညီမေရ။ အဲဒါေပါ့
ေနရာလုိက္ရွာတာ မရလုိ႕ လူအျဖစ္ကေန တိရိစၦာန္
ဘ၀ကို ေရာက္တယ္ဆုိတာမ်ဳိးေလ၊ အဲဒီသီခ်င္းဆုိတဲ့
လူငယ္ေတြလည္း မူးယစ္ေဆး၀ါး မူးယစ္ေနလုိ႕လည္း
ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္ ညီမေရ။ စိတ္ေလွ်ာ့။

ညီမေလးေရ.အတုယူလြဲမွားမႈေတြရဲ့နံပတ္တစ္တရားခံ
ကအဲဒီမွာစတာပါဘဲ...
ဂီတနဲ႔ဖရုႆဝါစာကိုမွားယြင္းစြာအယူလြဲေနတဲ့
လူမြဲေတြရဲ့ပါးစပ္ဝဲထူမႈေတြလို႔ဘဲခံယူလိုက္ပါ။
အကိုေတာ့တစ္ခါမွမၾကားဖူးဘူး..
ဘာၿဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့Hip Hopကိုလံုးဝနားမေထာင္လို႔ပါ
Hip Hop ကိုMusic လို႔လည္းတခါမွမသတ္မွတ္ခဲ့မိဘူး
ကိုယ့္တစ္ဦးတည္းအၿမင္နဲ႔ခံယူခ်က္ကိုေၿပာတာပါ.
Hip Hopကိုပုတ္ခတ္တာလည္းမဟုတ္ပါဘူး..ဆိုခ်င္တာ
ကိုသာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ၿဖစ္ေအာင္ဖန္တီးႏူိင္ၾကရင္ေတာ့
အေကာင္းဆံုးေပါ့...
ခင္မင္လ်က္...

ဂီတကိုအလြဲသံုးစားလုပ္လာၾကတာပါပဲ။ ကိုယ္လည္းလူငယ္ဆိုေတာ့ HipHopကိုႀကိဳက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းမေက်နပ္ၾကတာေတြကို သီခ်င္းထဲထည္႕ဆိုတာကေတာ့ ပိုက္ဆံေပးအားေပးရတဲ့ ပရိသတ္ကိုေစာ္ကားတာပဲလို႕ျမင္ပါတယ္။ ကေလးေတြကေတာ့ သီခ်င္းကဆိုလို႕ေကာင္းရင္လိုက္ ဆိုမွာပဲေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါအႏုပညာမွမဟုတ္တာ။

mirror said...

ဟုတ္ပါ့ အမွန္ေတာ့ညီမမွားခဲ့တာ။နားစြင့္မိတာအမွား။
လာလည္ျပီး ကြန္မန္႔ေလးေတြေပးထားတာျမင္ေတာ့ အားရွိလုိက္တာဗ်ာ။

အားလံုးကုိေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ThuHninSee said...

အဲ..ေလာက္ေတာင္ဆုိးလား။

Welcome said...

ပလံုးပေထြးနဲ႔ ညစ္ၿပီးဆုိတဲ့ အတင္းအဖ်င္း သီခ်င္းကုိ မႏွစ္သက္တာ အမွန္ပါ။ သံစဥ္မရွိ၊ စာသားခပ္ၾကမ္းၾကမ္းမုိ႔ အိမ္မွာ မဖြင့္ဖို႔ လူႀကီးေတြက တစ္ခ်က္လႊတ္ အမိန္႔ ခ်ထားတာမုိ႔ နားမေထာင္ ျဖစ္တာပါ။

http://winzaw-mdy.blogspot.com

မမေရ..မမကိုအျပည္႔အ၀ကိုေထာက္ခံတယ္..စာမ်ားေနလို႔ခုမွလာဖတ္ျဖစ္တာပါ...

Anonymous said...

ူဟုတ္ပါတယ္ဗ်ာ.. ၾကားရတာ တကယ္ကုိ စိတ္ပ်က္စရာပါ။ ဘယ္သူေတြ ၾကိဳက္ၿပီးနားေထာင္ေနလဲ မသိေပမဲ့ ဆုိသူနဲ႕ သူ႕ရဲ႕အသိုင္းအ၀ိုင္းကုိ တကယ္ကုိ အံ့ေအာမိပါတယ္။ ဆုိရဲတဲ့သူကုိေရာေပါ့။ ၿမန္မာ့ဂီတဟာ ဒီလုိေတြပါလားလုိ႕ ကမၻာက ထင္ၿမင္သြားမွာမ်ား ေၾကာက္မိပါတယ္.. တကယ္ပါ။ ဂီတနဲ႕ သိမ္ငယ္နိမ့္ဆင္းတဲ့ အေတြးအေခၚေတြကုိ လြဲမွားစြာ အသံုးခ်ေနတဲ့ သူေတြကုိ အၿမန္ဆံုး အၿမင္မွန္ ရပါေစလုိ႕ပဲ ဆုေတာင္းမိပါတယ္.. ေရးသူကုိလဲ ကုိယ္ခ်င္းစာပါတယ္။ ဒါေတြ ခုေခာတ္လူငယ္ေတြ ေကာင္းေကာင္း နားလည္သင့္ပါတယ္။

Anonymous said...

ဒီ comment ကိုခ်ေရးရတာ အားလုံးကိုခ်ဲခ်င္လို႔မဟုတ္ပါဘူး။ သိသင့္တဲ့အရာကိုေျပာတာပါ။
Hip Hop ဆိုတဲ့ဂီတက လမ္းေဘး ကေပၚေပါက္လာတာပါ။ ျပီးရင္ Hip Hop ဆိုတဲ့သူအမ်ားစုကလဲ Boy ေတြတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ Hip Hop ဂီတအစစ္မွာလမ္းေဘးအသုံးအႏႈံးေတြပါလာမွာပါပဲ။ ျပီ:ေတာ့ လူငယ္ေတြ boy ေတြပါဆိုေနမွ ဒီႏွမေတြ ၊ အစ္မကိုင္တုပ္တယ္ဆိုတာမပါပဲေနေတာ့မလားဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္ ဥပမာတစ္ခုေပးပါမယ္။ Hip Hop ၾကိဳက္တဲ့သူေတြ Eminem ဆိုတာၾကားဖူးမွာပါ။ ကဲ Eminem ကသူ႕ Show ပြဲမွာပရိသတ္ကို လက္ခလယ္တစ္ေခ်ာင္းေထာင္ျပပါတယ္တဲ့။ အဲဒီအတြက္ သူ႕ကိုဘာမ်ားဝိုင္းလုပ္တယ္ထင္ပါသလဲ။ ဟ သူ႕ကိုဘာမွမလုပ္တဲ့အျပင္ ပရိသတ္ကတခဲနက္ "ေဟး" ခနဲ ေတာင္အားေပးလိုက္ပါေသးတယ္။ ကဲ အဲဒီေတာ ့ အေမရိက ကလူေတြကဘာလို႔အဲဒီလိုျဖစ္ေနတာလဲတဲ့။ အေျဖက ဘာလဲဆိုေတာ့ သူတို႕က Real HipHop ပရိသတ္ေတြပါတဲ့။

ကဲ ကဲ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ တို႕ကိုယ့္ကိုကိုယ္႔ ျပန္ေမးလိုက္ၾကရေအာင္။
ငါတို႔က Hip Hop ပရိသတ္အစစ္ေကာ ဟုတ္ရဲ့လား?
မဟုတ္ေရးခ် မဟုတ္ပါ ခင္ဗ်ား။
အဲဒီေတာ့ I တို႕ကဘာေတြလဲ? I တို႕က Hip Hop ဆိုျပီ:ဗန္းျပျပီး Pop Rap ေတြ R & B ေတြနဲ႕နိွပ္စပ္ တာကိုခံခဲ့ရတဲ့သူေတြပါတဲ့။
အဲဒါဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ Hip Hop ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္ တို႕က Sai Sai ေလး၊ ဒါမွမဟုတ္ Examplez ကိုသြားသတိရ ၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ Sai Sai ဆိုတာေတြအမ်ားစုက Pop Rap ဒါမွမဟုတ္ R&B ေတြျဖစ္ေနၾကပါတယ္။
အဲဒါကို ကြၽန္ေတာ္ တို႕က HipHop Hiphopလို႕ တယုတယ ေႂကြးေၾကာ္ ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီၾကားထဲ Copy ေတြနဲ႕ႏိွပ္စက္လိုက္ေသးတယ္။ Website တစ္ခုမွာေရးထားတာပါ Sai Sai က Hip Hop ဆိုရင္ သူ႕ရဲ့ "ေပ်ာ္ေတာ္စက္" သီခ်င္းကိုဘယ္လိုေျပာမလဲ တဲ့။ ဟာဗ်ာ ေတာ္ေတာ္ထိေရာက္တဲ့ ဥပမာ ပါပဲ။
မင္းေရာမေႂကြးေၾကာ္ခဲ့ဘူးလားဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္ ကေတာ့ခပ္တည္တည္ပဲ ဟုတ္ပါတယ္လို႔ ေျပာရမွာပါ။
ဪ အဲဒီအခ်ိန္တုံးက I က ကေလး ပဲရွိေသးတာကို ဘယ္သိမလဲ။
ျပီးေတာ့ Examplez အေၾကာင္း သူကေတာ့ ရွင္းပါတယ္ ထြန္းထြန္း ကိုယ္တိုင္က သူတို႔ဆိုတာ HipHop မဟုတ္ပါဘူးလို႔ Media ေတြကသာ Hip Hop လို႔ သူတို႕ကိုဝိုင္းေရးၾကတာပါ တဲ့ အဲဒီလို မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္မွာေျပာခဲ့ပါတယ္တဲ့။ ဒါကို Website တစ္ခုမွာ ေနာင္ေတာ္ၾကီးတစ္ေယာက္ ေရးထားတာပါ။
ကဲ ကဲ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႕မွာ ေရြးစရာ ႏွစ္ခုပဲရွိပါတယ္
(တစ္) R&B လိုင္းကိုေျပာင္းမလားဒါမွမဟုတ္
(ႏွစ္) HipHop ကိုအားေပးခ်င္ရင္ေတာ့ ဒီအေၾကာင္းကိုမေျပာဖို႔ပါပဲ။
ဒီလိုေျပာတဲ့အတြက္ ကြၽန္ေတာ္ကို ေမးမယ္ မင္းကဆရာၾကီးလားေပါ့
ဟာ ငရဲေတြၾကီးကုန္ဦးမယ္
ကြၽန္ေတာ္က ၁၇ နွႏွစ္ ျပည္႔တာမွ ဘာမမၾကာေသးဘူး။
ဒါ ေတြကိုဘယ္လိုသိလဲဆိုရင္ Hip Hop ကိုေလ့လာေပါ့ဗ်ာ

ဒီအေၾကာင္း ေရးသားရတဲ့အတြက္ေက်းဇူးတင္ရတာရွိပါတယ္
Planet Myanmar Website ဗ် အဲမွာရွာ ၾကည့္ေပါ့ HipHop အစစ္ဆိုတာဘာလဲဆိုတာ
ကဲ ကြၽန္ေတာ႕ ကိုဆက္သြယ္ ခ်င္ရင္ေတာ့ yelfelcon@gmail.com ကို mail ပို႔လိုက္ဗ်ာ
ဟဲဟဲ တစ္ခုေျပာရဦးမယ္ ေဂ်ာက္ဂ်က္ ကဒီလိုေတြဆိုေပမဲ့ ph 7 နဲ႕ ခဲ နဲ႕ မေပါက္ခံရပါဘူးတဲ့ဗ်။ ဒါကိုၾကားျပီးသြားေပါက္ရင္ေတာ႕မေျပာတတ္ဘူး။
;-)

Anonymous said...

အမ အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ အမ Blog ကို ကြၽန္ေတာ္ေရာက္တာမေန႕ကမွပါ
ကြၽန္ေတာ္ ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ အေရးအသားလဲ ေကာင္:တယ္ အေတြးအေခၚလဲ ေကာင္းတာကိုေတြ႔တယ္
ဒါေပမဲ့ ဒီ ေခါင္းစဥ္ေအာက္ေရာက္ေတာ့ ဒီအယူအဆၾကီး ကလြဲေနတယ္ေလ
ပထမ ေတာ့ ျငိမ္ျငိမ္ေနဖို႔ စဥ္းစားလိုက္တယ္
ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ လူၾကီးကို အထြန္႕တက္လို႔ မွမေကာင္းပဲ
ေနာက္ေတာ့မေနႏိုင္ေတာ့ဘူးဗ်ာ့
ကြၽန္ေတာ္ဆိုတဲ့ေကာင္ ကလဲလုပ္ျပီဆိုရင္ ေသေသခ်ာခ်ာလုပ္ တတ္တဲ့ေကာင္မ်ိဳးဗ်ာ့
အမ ကြၽန္ေတာ္က Reply လုပ္ထားတဲ့စာကို နဲနဲေလာက္ေျပာၾကည့္မယ္ေနာ္
လူၾကီးကို ျပန္ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး
"လူသူေလးပါး သိပ္မသိလုိက္ပဲ က်မဆီေရာက္လာတဲ့ ကြန္မန္႔တစ္ခု"
အမရယ္ ကြၽန္ေတာ္ေရးတဲ့အခ်ိန္ကိုလည္းၾကည့္ပါဦး

January 31, 2009 7:53 PM

ကဲ ျပီးရင္ ကြၽန္ေတာ္႕ အေပၚက Comment ႏွစ္ခုကိုလည္းၾကည့္ပါဦး

January 25, 2009 10:56 PM

ေနာက္တစ္ခု ေက်ာ္က ဟာက

January 8, 2009 4:52 PM

ကဲ အဲဒီေတာ့ အမျမင္မွာ ေပါ့အမရယ္
ခုႏွစ္နာရီ မွာ Comment ေရးခဲ့တဲ့ ကြၽန္ေတာ္ဆိုတဲ့ေကာင္ ကပဲ လူသူေလးပါး သိပ္မသိလုိက္ပဲ ေရးတာတဲ့လား အမ ရယ္
ျပီး ရင္ "စကားမစပ္၊ခုမွ ထူးထူးျခားျခားေရာက္လာျပီး မန္႔သြားတာကုိ ေက်းဇူးအထူးတင္ေၾကာင္းပါ"
အမ ေက်းဇူးအထူးတင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္လည္း အထူးဝမ္းသာတာ ေပါ့အမရယ္
အမလိုနံမည္ရ ျပီးသား Blogger တစ္ေယာက္ကအဲဒီလို ေျပာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က ဝမ္းသာရတာေပါ့
အေရွ႕မွာ ကြၽန္ေတာ္ေျပာခဲ့ျပီးျပီပဲ "အမ Blog ကို ကြၽန္ေတာ္ေရာက္တာမေန႕ကမွပါ" ဆိုမွ ခုမွ ထူးထူးျခားျခားေရာက္လာျပီး မန္႔သြားရတာေပါ့ အမရယ္
"အစ္ကုိ႔စာမ်က္ႏွာကုိျမင္ရံုနဲ႔လဲ လန္႔လဲ မလန္႔ပါဘူး။အျမင္မတူလုိ႔လဲ ရန္သူလုိ႔မသတ္မွတ္ပါဘူး။မိတ္ေဆြျဖစ္လုိ႔လဲ ၇ပါတယ္"
ဟား...ဒီစာကို ေတာ့ၾကိဳက္သြားျပီ အမ
အမလိုနံမည္ရ ျပီးသား Blogger တစ္ေယာက္ နဲ႕မိတ္ေဆြ ျဖစ္ရမွာကိုကြၽန္ေတာ္ ဂုဏ္ယူမိပါတယ္ အမ
ဒါေပမဲ့ အမတစ္ခုေျပာရဦးမယ္
ကြၽန္ေတာ္က ၁၇ နွႏွစ္ ျပည္႔တာမွ ဘာမမၾကာေသးဘူး
ဒီလို ေရးထားတာပါ အမ
ကြၽန္ေတာ့ အထင္ေျပာရရင္ အမကအနည္းဆုံး 23 ေလာက္ေတာ့ရွိမယ္
အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ့ကို အစ္ကို အကို လို႔ မေခၚပါနဲ႕ အမရယ္
ကြၽန္ေတာ္ ငရဲ ရွိတယ္ဆိုတာ ကိုလည္း ယုံလည္း ယုံတယ္
ေၾကာက္လည္းေၾကာက္ တဲ့အတြက္ မလုပ္ပါနဲ႕ အမရယ္
ေနာက္ ျပီးေတာ့ "စိတ္နဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ ကုိယ္နဲ႔စိတ္နဲ႔....ေမာ....ဒယ္.... "
ဒီေခါင္းစဥ္ေအာက္ မွာ အမနဲ႕ အျမင္မတူတာဆို လို႔
ကြၽန္ေတာ္တစ္ေယာက္ ထဲရွိတာကို အဲဒါကို ဒီလိုျဖစ္သြားတယ္ဆိုေတာ့
ေရွ႕ဆက္ရမယ့္ Blogger တစ္ေယာတ္ရဲ့ဘဝ ကိုၾကည့္ျပီး
ကြၽန္ေတာ္လည္း "စိတ္နဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ ကုိယ္နဲ႔စိတ္နဲ႔....ေမာ....ဒယ္....
အမရယ္...."
ကြၽန္ေတာ္ကိုတစ္ခုခုေျပာ ခ်င္ရင္ ကြၽန္ေတာ့္ Mail ကိုတိုက္႐ိုက္ ပို႔လည္းရပါတယ္ အမ
Mail ကဒီမွာပါ ထပ္ေပးလိုက္ပါတယ္
yelfelcon@gmail.com
ကြၽန္ေတာ့္ကို Comment တက္ခ်င္တဲ့ အကို အမ မ်ားရွိရင္ Welcome ပါခင္ဗ်ာ
ကြၽန္ေတာ့္မွာအမ မရွိလို႔ အမကိုပဲ တကယ့္အမရင္း သဖြယ္သတ္မွတ္ျပီး
Comment လိုက္ပါတယ္

အမရဲ့ ေမာင္ေလး
Yelfelcon
အမ က ေတာ့ဘယ္လို ထင္ထင္ ကြၽန္ေတာ္အမကို ကိုယ့္ အမတစ္ေယာက္အေန နဲ႕သတ္မွတ္လိုက္ျပီဗ်ာ
"အျမင္မတူလုိ႔လဲ ရန္သူလုိ႔မသတ္မွတ္ပါဘူး"
အမွားပါရင္ အမွန္ျပင္ဖတ္ ေပးပါ အမရယ္

Wow! said...

ဒီစာကို အမေတြ႔ ျပီးသြားျပီလားမသိဘူး
ဖတ္ၾကည့္ေပါ ့အမ ရယ္
သူ႕အယူအဆေတြ ကို ခံစားၾကည့္ေပါ့
ေဆာင္းပါးရွင္ ေနသန္ေမာင္ ရဲ့ `စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ သတင္းမ်ားနဲ႔ Hip Hop ငိုညည္းသံမ်ား´ ...တဲ့။


စည္းကမ္းျပည့္ဝေသာ သတင္းမ်ားနဲ႔ Hip hop ငိုၿငီးသံမ်ား
ေဆာင္းပါး
ေနသန္ေမာင္
အဂၤါေန႔၊ ဇန္နဝါရီလ 20 2009 14:05 - ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္

စည္းကမ္းျပည့္ဝေသာ သတင္းမ်ားနဲ႔ Hip Hop ငိုၿငီးသံမ်ား

ယူဂ်ီလို႔ အတိုေကာက္ေခၚလို႔ရတဲ့ (Underground) Rap သီခ်င္းေတြ ျမန္မာျပည္က လူငယ္ထုေတြၾကားမွာ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနတာ သိပ္မၾကာေသးပါဘူး။ ခန္႔မွန္းေျခအရ ဆိုရင္ေတာ့ (Third Generation) လို႔ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ (Hip hop) ဂီတရဲ႕ တတိယမ်ဳိးဆက္ဆိုသူ ဆယ္ေက်ာ္သက္ လူငယ္ေတြ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္ အတြင္းေလာက္မွာ စတင္ခဲ့တာလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

ေရာ့ခ္သီခ်င္းေတြ အၿပိဳင္းအ႐ိုင္း ဆူေလာင္ပြက္ခဲ့တဲ့ ၁၉၉ဝ ျပည့္လြန္ႏွစ္ေတြ အၿပီးမွာ အက္ဆစ္အဖဲြ႔ရဲ႕ Rap သီခ်င္းေခြနဲ႔အတူ ျမန္မာျပည္က ၂၁ ရာစု ဂီတလူငယ္ မ်ဳိးဆက္ေတြဟာ ဒီေဂ်စက္ေတြ၊ မိုက္ခ႐ိုဖုန္းေတြ၊ ဘရိတ္ဒန္႔ေတြနဲ႔အတူ ေပါ့ပ္ Pop သီခ်င္းအမ်ားစု ေခတ္စားတဲ့ ျမန္မာျပည္မွာ ဘြားခနဲ ေပၚလာတာပါ၊

Hip hop မ်ဳိးဆက္ရဲ႕ ပထမမ်ဳိးဆက္ျဖစ္တဲ့ အက္ဆစ္အဖဲြ႔၊ သီအိုရီအဖဲြ႔တို႔ဟာ နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ တိုက္ခိုက္ခံၿပီးမွ သူတို႔ရဲ႕ အမာခံပရိသတ္ လူငယ္အမ်ားစုရဲ႕ လက္ခံမႈေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ Rap လမ္းေၾကာင္းက မထင္မွတ္ဘဲ တံခါးပြင့္ခဲ့ပါတယ္။ အသစ္ အသစ္ထြက္လာတဲ့ သီခ်င္း စီးေၾကာင္းထဲမွာ ဆယ္ေက်ာ္သက္ ၿမီးေကာင္ေပါက္ မိန္းကေလးေတြရဲ႕ အသည္းစြဲ က ထြန္းထြန္း၊ စိုင္းစိုင္းခမ္းလိႈင္၊ ရဲေလး၊ ေဂ်မီတို႔ဟာ ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္ကေန ဒီေန႔အထိ စင္ေပၚမွာ ေနရာယူထားဆဲ၊ ပရိသတ္ကို ဖမ္းစားထားဆဲ။

ရဲေလး၊ ေဂ်မီမ်ဳိးဆက္ကို Hip hop ရဲ႕ ဒုတိယမ်ဳိးဆက္လို႔ ေခၚမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီကေန႔ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ Rapper ေပါက္စေတြျဖစ္တဲ့ ေက်ာ္ထြဋ္ေဆြ၊ ေဂ်ာက္ဂ်က္တို႔ရဲ႕ VIP ဟာ တတိယမ်ဳိးဆက္ ျဖစ္လာပါမယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာျပည္က Rap / Hip hop ယဥ္ေက်းမႈဟာ Revolution တခုအေနနဲ႔ တြန္းကန္ ႐ုန္းထြက္ေနရလို႔ပါပဲ။

Hip hop ဂီတယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ ခရီးအစဟာ ေဟာင္းႏြမ္းေဆြးေျမ႕ေနတဲ့ လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းရဲ႕ စိတ္အခ်ဥ္ေပါက္မႈ၊ တံခါးပိတ္ဝါဒေၾကာင့္ အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းမႈ၊ ေခတ္မမီေတာ့တဲ့ လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းအတြင္းက စံႏႈန္းနဲ႔ တရားမွ်တမႈ မရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ လူေနမႈစနစ္ၾကားမွာ အေတာ္ကေလး တိုက္ခိုက္ေခ်မႈန္းခံခဲ့ရပါတယ္။

ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ၁၉၈၈ ဒီမိုကေရစီေရး လႈပ္ရွားမႈေနာက္ပိုင္းမွ ေမြးဖြားလာတဲ့ ျမန္မာျပည္က ဒီမ်ဳိးဆက္သစ္ဟာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာေကာင္းတဲ့ စိတ္အခ်ဥ္ေပါက္ေနတဲ့ လူတန္းစားၾကားထဲမွာ လူးလြန္႔ၾကီးျပင္းခဲ့ရသူေတြပါ။ သူတို႔ရဲ႕အေဖာ္ဟာ ဂီတျဖစ္လာတယ္။ ဒီဂီတကေနတဆင့္ သူတို႔ရဲ႕အသံေတြ ခံစားခ်က္ေတြက တစတစ ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ ၾကိဳးစားလာၾကတယ္။

လူ ၅ ေယာက္ထက္ပိုၿပီး (အထူးသျဖင့္ လူငယ္ေက်ာင္းသားေတြ) စုေဝးလို႔မရတဲ့ စစ္ဖိနပ္ေအာက္က တိုင္းျပည္မွာ ဒီလူငယ္ေတြဟာ Hip hop ဂီတနဲ႔ လူငယ္ထုေတြကို ေသာင္းနဲ႔ခ်ီၿပီး စုစည္းခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြကို ဖလွယ္ၾကတယ္။ ပိတ္ေလွာင္မြန္းက်ပ္ေနတဲ့ ေခတ္ဆိုးၾကီးထဲမွာ သူတို႔အတြက္ အခ်စ္အေၾကာင္း၊ အသည္းကြဲတဲ့အေၾကာင္းေတြ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြ ညီညြတ္ၾကပါလို႔သာ ဒီအေၾကာင္းေတြကို သီခ်င္းစပ္ဆိုခဲ့ၾကတယ္။

ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ မဖန္တီးႏိုင္ဘဲ ေကာ္ပီသီခ်င္းေတြနဲ႔ လူတလံုးသူတလံုးျဖစ္ေနတဲ့ ေရာ့ခ္၊ ေပါ့ပ္ သီခ်င္းေတြထက္စာရင္ ျမန္မာလူငယ္စစ္စစ္ေတြက ကိုယ္ပိုင္ဖန္တီးတဲ့ ျမန္မာဟန္ Rap သီခ်င္းေတြက ဘယ္လိုပဲ အတားအဆီးေတြရွိရွိ စင္ေပၚေရာက္လာခဲ့တာပါပဲ။

၄-၅ ႏွစ္ ကေလးေတြကအစ စိုင္းစိုင္းခမ္းလိႈင္သီခ်င္း မဖြင့္ျပရင္ ထမင္းမစားၾကတဲ့အထိ Hip hop လိႈင္းလံုးက အေတာ္ကို ၾကီးခဲ့ပါတယ္။ ျပည္ပက ျမန္မာႏိုင္ငံေရး အသိုင္းအဝိုင္းၾကားမွာေတာ့ Hip hop ကို ထင္ထင္ေပၚေပၚပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လွ်ဳိ႕ဝွက္ၿပီးေတာ့ပဲျဖစ္ျဖစ္ အားမေပးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ျပည္ပမွာရွိတဲ့ ျမန္မာလူငယ္တစုကေနၿပီး (Myanmar Future Generation – MFG) အဖဲြ႔အျဖစ္ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ပတ္သက္တဲ့ သီခ်င္းေတြ အယ္လ္ဘမ္တခ်ပ္စာမက အင္တာနက္ေပၚကေန လႊင့္တင္လိုက္တဲ့ ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္ကစၿပီး ဟုတ္ၿပီကြဆိုကာ အားေပးခဲ့တာပါ။

MFG ရဲ႕သီခ်င္းေတြဟာ ျမန္မာျပည္မွာ Underground သီခ်င္းေတြအျဖစ္နဲ႔ အရွိန္ျပင္းျပင္း ပ်ံ႕ႏွံ႔ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း စစ္အစိုးရဆန္႔က်င္ေရး သီခ်င္းတိုင္းမွာ Hip hop ဂီတက တစတစ ေနရာယူခဲ့ပါတယ္။ ၂ဝဝ၇ ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးထဲမွာ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြေနာက္က တက္တက္ၾကြၾကြ အားေပးခဲ့ၿပီး အေျပာင္းအလဲကို ေတာင္းဆိုခဲ့တဲ့ လူငယ္ေက်ာင္းသားေတြဟာ ဒီ Hip hop မ်ဳိးဆက္ပါပဲ။

ဆံပင္ကို အေရာင္ဆိုးၿပီး နားႏွစ္ဖက္စလံုးမွာ နားကပ္ပန္ထားတဲ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္ ဒီလူငယ္ေတြဟာ သူတို႔ဘဝမွာ အင္မတန္ စက္ဆုတ္ရြံရွာဖြယ္ေကာင္းတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ ယုတ္မာမႈၾကီးကို သူတို႔မ်က္လံုးေတြနဲ႔ တပ္အပ္ ျမင္ခဲ့ၾကသူေတြပါ။ သူတို႔ဟာ အင္တာနက္ေခတ္က ျမန္မာ့အနာဂတ္ သူရဲေကာင္းေတြပါ။

Generation Wave ဆုိၿပီး Hip hop မ်ဳိးဆက္က ေဇယ်ာေသာ္၊ ရန္ရန္ခ်န္းတို႔ဟာ စစ္အစိုးရဆန္႔က်င္ေရး ဂီတလႈပ္ရွားမႈထဲမွာပါခဲ့လို႔ ေထာင္ခ် ဖမ္းဆီးခံခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလူငယ္ေတြရဲ႕ ဂီတပံုစံကို မၾကိဳက္တာနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ျဖစ္တည္မႈနဲ႔ ခံစားခ်က္ေတြ၊ ရပ္တည္႐ုန္းကန္ရတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ဂ႐ုမထားဘဲ သူတို႔ကို လူလတ္ပိုင္းနဲ႔ လူၾကီးပိုင္းေတြက မၾကိဳက္ၾကပါဘူး။

တက္ကႏိုတီးလံုးေတြနဲ႔ ျမန္မာသံေတြကို ေရာစပ္ထားတဲ့ သားစိုးရဲ႕ Rap ပံုစံကေတာ့ ျမန္မာဟန္ေတြ အေတာ္ကို လႊမ္းေနတာမို႔ တႏိုင္ငံလံုးက ၾကိဳက္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Hip hop ရဲ႕ အရသာစစ္စစ္ကို ေျခလွမ္းစိတ္စိတ္ ရွာလာတဲ့ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြအတြက္ကေတာ့ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဆင္ဆာယဥ္ေက်းမႈေအာက္မွာ အသက္ရႉ က်ပ္လာတာကေတာ့ အမွန္ပါပဲ။

ဒီေတာ့ Underground သီခ်င္းေတြဆိုရင္း သူတို႔ရဲ႕ ဂီတမွတ္တိုင္ေတြကို စၿပီး မွတ္ေက်ာက္တင္ဖို႔ လံုးပမ္းတာပါပဲ။ အဲဒီသီခ်င္းအမ်ားစုဟာ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ မပတ္သက္ပါဘူး။ စစ္အစိုးရကို ဆန္႔က်င္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ျမင္ေနရတဲ့ ေဟာင္းႏြမ္းစုတ္ျပတ္ေနတဲ့ အေတြးအေခၚေတြ၊ ေငြရွိမွသာ အဆင္ေျပမယ္၊ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာရမယ္ဆိုတဲ့ လိႈင္းလံုးေတြကို ဟားတိုက္ဖို႔ ၾကိဳးပမ္းတာပါပဲ။

ဒီသီခ်င္းေတြရဲ႕ စာသားေတြက ျပည္တြင္းက သိကၡာေတာ္အင္မတန္ၾကီးတဲ့ လူတန္းစားေတြအတြက္ကေတာ့ ညစ္ညမ္းသီခ်င္းေတြပါပဲ။ လိင္ဆိုင္ရာသီခ်င္းေတြ၊ ေန႔စဥ္ျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့ လူငယ္ေတြၾကားက စကားလံုးေတြဟာ သီခ်င္းထဲေရာက္ေတာ့ ေအာက္တန္းစားေတြအျဖစ္ သမုတ္ခံရပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ဒီသီခ်င္းေတြကို Underground အျဖစ္ ထုတ္တာပါ။ ဒီေလာက္ ညစ္ပတ္တယ္ ႐ုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းတယ္ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေတြဟာ ဘာ့ေၾကာင့္ လူငယ္ေတြၾကားထဲ အင္မတန္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ၿပီး လူၾကိဳက္မ်ားေနတာလဲ။

အေျဖကေတာ့ သူတို႔ရင္ကို ထိလို႔ပါပဲ၊ သူတို႔ခံစားခ်က္ကို ေရာင္ျပန္ဟပ္လို႔ပါပဲ၊ VIP အဖဲြ႔က ေက်ာ္ထြ႗္ေဆြ၊ ေဂ်ာက္ဂ်က္တို႔ရဲ႕ Rap သီခ်င္းေတြဟာ ျပည္တြင္းေရာ ျပည္ပမွာပါ အခုထိ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေအာင္ျမင္ေနတုန္းပါပဲ။ မိုက္႐ိုင္းတယ္ထင္ရင္၊ မၾကိဳက္ရင္ နားမေထာင္႐ုံပါပဲ။ ဒီလို အယုတၱအနတၱ သီခ်င္းေတြ ရွိေနသင့္ရဲ႕လားဆိုၿပီး ဂ်ာနယ္ စာမ်က္ထက္ကေန ဆင္ဆာအဖဲြ႔ လူၾကီးမင္းမ်ားထံ တခုခုလုပ္ၾကပါဆိုၿပီး ေဆာ္ၾသေပးပါတယ္။ ရြာေဆာ္လုပ္ပါတယ္။

ျပည္ပက တခ်ဳိ႕သတင္းဌာနေတြကလည္း ဒီေလသံေနာက္ကိုလိုက္ၿပီး ဟုတ္တာေပါ့၊ မိုက္႐ိုင္းတဲ့သီခ်င္းေတြ မရွိသင့္ဘူး၊ ဒီကေလးေတြ မဆိုေစနဲ႔ဆိုၿပီး တတ္ေရာင္ကား အဆိုေတာ္ဆိုသူေတြကို ဗ်ဴးၾကပါတယ္။ သူ႔အရပ္နဲ႔ သူ႔ဇာတ္ကေတာ့ အံကို ကိုက္လို႔။

ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ထံုးစံအတိုင္း ေဂ်ာက္ဂ်က္ကို ေခၚယူသတိေပးၿပီး ေနာက္မလုပ္ဖို႔ ဆံုးမပါတယ္။ လြတ္လပ္မႈဆိုတာ မီးရထားသံလမ္းေပၚမွာ အဝတ္ထြက္လွန္းတာ မဟုတ္ေပမယ့္ ဒီကေန႔ ျမန္မာျပည္က လူငယ္ေတြ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ပံုစံနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြေတာ့ နည္းနည္းေလးျဖစ္ျဖစ္ နားလည္ေပးသင့္ပါတယ္။

သူတို႔ဟာ တခ်ိန္လံုးၾကီးေတာ့ သတင္းဂ်ာနယ္ေတြက ေျပာသလို ညစ္ညမ္းသီခ်င္းေတြခ်ည္းပဲ ဆိုေနၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္မၾကိဳက္တာနဲ႔ လူငယ္ေတြရဲ႕ ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္းေလးပဲရွိတဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြကို ၿခိမ္းေျခာက္မႈေတြ၊ အေၾကာက္တရားေတြနဲ႔ လိုက္ဖံုးအုပ္ဖို႔ ၾကိဳးစားေနတာက အင္မတန္ ရွက္ဖို႔ေကာင္းတဲ့ အျဖစ္ပါပဲ။

စစ္ဖိနပ္ေအာက္မွာ အားလံုးကို ျပားျပားဝပ္ေနေအာင္ ေထာင့္ေစ့ေနေအာင္ ဖိႏွိပ္ေနတဲ့ၾကားက အဖိႏွိပ္ခံရသူ အခ်င္းခ်င္းကိုေတာင္ အတို႔အေထာင္လုပ္ၿပီး တမူး၊ တပဲသာရွိတဲ့ လြတ္လပ္ခြင့္ေတြ လိုက္ၿပီး ပိတ္ဆို႔ဖို႔ စဥ္းစားေနတဲ့ အေတြးအေခၚဟာ ေနျပည္ေတာ္ကေျပာတဲ့ စည္းကမ္းျပည့္ဝေသာ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ေတာ့ ထိုက္တန္ပါလိမ့္မယ္။

Revolution တခုဟာ ဘယ္ေနရာမွာမဆို ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြါးေရး၊ လူမႈေရး၊ ဂီတ၊ အႏုပညာ စတဲ့ အလႊာအသီးသီးမွာ တခ်ိန္မဟုတ္ တခ်ိန္ေတာ့ ေပၚတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခ်ိန္ၾကာလာတာနဲ႔အမွ် Evolution ျဖစ္ေပၚလာၿပီး သမိုင္းရဲ႕တိုးတက္မႈကို သ႐ုပ္ခြဲရတာပါ။ ကိုယ္မၾကိဳက္တာနဲ႔ ပိတ္လိုက္ဟ၊ တားလိုက္ဟ၊ ဒါမ်ဳိးေတာ့ လက္ခံလို႔ မျဖစ္ဘူးဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚရွိတဲ့ လူေတြဟာ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ တန္ဖိုးေတြနဲ႔ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ၾကီး သြားေနတာဆိုတာ သတိခ်ပ္သင့္ပါတယ္။

Underground သီခ်င္းေတြ ထြက္လာတာကို မၾကိဳက္လို႔ အတို႔အေထာင္လုပ္ သတင္းေရးလိုက္ေပမယ့္ ဒီလိုသီခ်င္းမ်ဳိးကို ဖန္တီးသူ၊ ၾကိဳက္သူ လူငယ္ေတြရဲ႕ ေျခလွမ္းေတြကို သင္းသပ္သလို မလုပ္သင့္ပါဘူး။ ဒီေလာက္ကေလးေတာင္ ေခတ္အေတြးအေခၚနဲ႔ အျမင္က်ယ္မႈမရွိဘဲ သတင္းေတြနဲ႔ လူသတ္ေနၾကပါတယ္။ အနာဂတ္ျမန္မာျပည္မွာ ေနာင္ အႏွစ္ ၂ဝ က်ရင္ ေပၚထြက္လာမယ့္ မ်ဳိးဆက္ဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၂ဝ ကလိုပဲ ခိုင္းတာလုပ္၊ ေခၚရင္လာ၊ ခံမေျပာတဲ့ ခပ္ႏုံႏံု ခပ္အအ မ်ဳိးဆက္ေတြကို ဒီေန႔ဖန္တီးေနၾကတယ္။

ပကတိအမွန္တရားရဲ႕ ရက္စက္မႈကို မသတီဘူးဆိုရင္ ျမန္မာျပည္က လူငယ္ေတြဟာ အေၾကာက္တရားရဲ႕ ေထာင္ထဲမွာ သူတို႔ထက္ အဆတရာမက အေၾကာက္ၾကီးတဲ့ လူၾကီးေတြနဲ႔ ဝမ္းနည္းစရာ ေနထိုင္ၾကရဦးမွာပါ။ ညစ္ညမ္းသီခ်င္းေတြပါကြာ၊ အဆင့္မရွိဘူးဆိုရင္လည္း ''ေရႊမႈန္ၾကဲတဲ့ ဖဲေမြ႔ရာေပၚဝယ္ ခ်စ္တလင္းေဖာ္မယ္'' ဆိုတဲ့ စည္းကမ္းျပည့္ဝၿပီး နားခံသာတဲ့ သီခ်င္းမ်ားသာ ဆိုၿပီး တိုင္းျပည္ကို ခင္ဗ်ားတို႔ပဲ ခ်စ္ၾကပါေတာ့။ ။
ေနသန္ေမာင္
(ေနသန္ေမာင္သည္ ယခင္က သတင္းအယ္ဒီတာအျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့သူျဖစ္ၿပီး၊ ယခုအခါ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု ေျမာက္ကာ႐ိုလိုင္းနား တကၠသိုလ္တြင္ ႐ုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယို ထုတ္လုပ္ေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးသိပၸံ ဘာသာရပ္မ်ား သင္ယူေနသူ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ ေက်ာင္းသားတဦးျဖစ္သည္။)

Anonymous said...

အင္း... ခုမွ ဖတ္ဖူးတယ္ဗ်။ ဘယ္လုိေၿပာရမလဲ
ဗ်ာ ဒါကဒီလုိရွိတယ္ .... အဟီ သိပ္လဲ မေၿပာရဲ
ဘူးေတာ္ၾကာ ၀ုိင္းထုေနၾကမွာလဲစုိးရေသးတယ္
ဒီလုိေလဗ်ာ ခုေခတ္ ရြာ(ၿမန္မာၿပည္)မွာက
အထူးသၿဖ့္ေပါ့ေလ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ၾကီးမွာ တၿခားၿမိဳ႕
ေတြမွာလဲ ရွိမွာပါ က်ေနာ္မသိလုိ႔ပါ ထားေတာ့
ရန္ကုန္ပဲ ေၿပာၾကစုိ႔။ လက္ညုိးထုိးမလြဲ အရက္
ဆုိင္၊ စားေသာက္ဆုိင္၊ဘီယာစေတရွင္၊ အႏွိပ္
ခန္း၊ အလွၿပင္ခန္းနာမည္တပ္ၿပီး ဖြင့္ထားတဲ့
အႏွိပ္ခန္း၊ တည္းခုိခန္း၊ ဟုိတယ္၊ အင္း၊ တည္းခုိ
ရိပ္သာ၊ ညကလပ္၊ ေကတီဗီြ၊ စသည္စသည္
တုိ႔က ေနရာတုိင္းမွာ ရွိေနၾကၿပီဗ် ဒီေတာ့ဗ်ာ
ဆက္မေၿပာေတာ့ဘူး ကုိယ့္ဟာကုိယ္သာ
စဥ္းစားေတာ့ ဆက္ေၿပာရင္ မေကာင္းေတာ့
ဘူးဗ်။

Penile Implant said...

That is great to hear, thank you for reading!